Başarının Sırrı

Başarının Sırrı Öğütler
1- Korkmadan Denemek

Girişimcinin farkı nedir? Denemek… Girişimciler risk almaktan çekinmezler. Onlar için başarmak bir tutkudur sonunda başarısızlık ihtimalini de bulunduran.
Hayatımızın belirli dönemlerinde çalıştığımız işi bırakıp, kafamızdaki projeleri gerçekleştirmek isteriz. Daha sonra hayallerimizi gerçekleştirememek için kendimize nedenler yaratırız. Evlenmek, çocuk sahibi olmak, araba alıp borcunu  ödemek gibi… Bu nedenler bahanelerimiz olur ve hayatımız aynı biçimde birbirini tekrar eden günler şeklinde, adeta kısır bir döngüde devam eder.
Girişimciler bu kısır döngü zincirini kıranlar, başkalarının ”yapamazsın sen, beceremezsin” dediğini inadına yapanlardır çoğu zaman.
Onlar bizim bahane olarak gördüklerimizi arka plana atarlar. Hayallerini gerçekleştirmek, en azından denemek isterler. Ellerindekini kaybetmeyi riske alırlar. Hayatla bir kumar oynarlar. Galip gelirler ya da kaybederler, ama en azından denerler. Çünkü bilirler ki, içlerindeki ”acaba” uktesi kaybetmekten çok daha acı vericidir.
2- Başarılı Olanı Taklit Etmek

Taklitçi olmak çoğu zaman kafamızda kötü bir izlenim yaratır. Fakat üzerine birşeyler ekleyerek taklit ediyorsanız çoğu zaman başarılı olursunuz. Daha önce başarılı olmuşu, denenmişi taklit ederseniz, risklerinizi minimize edersiniz.
Pazardaki rakipleriniz kendinizi geliştirmeniz için yol gösterici bir rehberdir. Eğer bir telif ya da patent ihlal etmiyorsanız, rakibinizin iyi özelliklerini taklit etmek neden kötü bir davranış olsun ki?
3- Gerçekçi Olmak
 Bir girişimcinin sahip olması gereken en önemli özelliklerin başında ”gerçekçi olmak” gelir. Girişimcilerin genel eğilimi fikirlerinin mükemmel olduğunu ve herşeyin yolunda gideceğini düşünmek şeklindedir. Risk almak ne kadar gerekli olsa da bir B planı hazırlamak ,herşeyin berbat gidebileceğini hesaplamak gerek ileride yaşayacağınız maddi yıkımı törpülemek gerekse psikolojik travmayı hafifletmek için yapılması gerekenlerdendir.
4- Yeniliklere Adaptasyon

Bilişim çağının bize gösterdiği gerçeklerden biri de yeniliklere kendini adapte etmeyen şirketlerin tarihe gömüldüğü. Bu gerçek geçtiğimiz senelerde Kodak şirketinin iflasıyla kendini göstermişti.
Zaman değişim zamanı. Tüketicinin istediği her ürüne kolay şekilde ulaşabildiği bir devirde, markaların adeta bir bukalemunun sahip olduğu adaptasyon özelliklerine sahip olması gerekiyor.

5- Müşteri Memnuniyeti

Yapılan birçok araştırma, müşteri memnuniyetindeki yüzdelik değişimlere karşı şirket cirolarının aşırı derecede esnek olduğunu gösterir. Fakat çoğu yönetici bu gerçeği görmezden gelerek ”satış” üzerine odaklanır. Ticaretin oysa ki tek bir gerçeği vardır. O da müşterinin hizmeti aldıktan sonra yüzünün gülmesidir. Çünkü müşteri memnun olduğu takdirde, memnuniyetini başkalarına anlatarak başkalarının da ürününüzü deneyimlemesini sağlar. Viral pazarlama, pazarlamanın bilinen en verimli ve ucuz yoludur.
6- Detaycı Olmak

Yaptığınız işe tam anlamıyla hakim olmak için işinizin tüm detaylarını bilmeniz gerekir. Bu yüzden ticaret hayatlarında başarıyı yakalayan çoğu kişi işe en alt kademeden başlar. Jeff Bezos, Wall Street’te uzun seneler çalışarak profesyönel ticaret hayatını iliklerine kadar hissetmişti. 

Paylaş

ömer faruk yılmaz

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder