IQ Artırmanın 10 Yöntemi

IQ artırmak
Öncelikle bilmeliyiz ki beyin en iyi öğrenmeyi rahat, dingin, bilinçli ve dikkatli olduğu zamanlarda gerçekleştiriyor. Bu zaman zarfı içinde beyin ortala saniyede 8 ile 12 devir yapıyor. Bu durumada alfa durumu deniliyor. Daha iyi öğrenmek beyninizi bu duruma getirmek için klasik müzik tercih edebilirsiniz.

Nefes alırken burnunuzu kullanın

Burundan alınan nefes direkt olarak beyin fonksiyonlarını etkiler. Kandaki oksijen seviyesi artması Beyni de oksijen yönünden zengin kılar. Kandaki oksijen miktarının azalması sonucu beyin fonksiyonlarında da buna paralel olarak azalmalar olur.

Kendinize bir günlük tutun

Erdoğan ,Newton, Einstein, Thomas Jefferson gibi IQ su yüksek ve süper beyinlerin araştırmalara göre ortak özelliklerinden bir tanesi de günlük tutmalarıdır. Thomas Edison’un notlarının yaklaşık 3 milyon sayfaya denk geldiğinide unutmamak gereklidir

.

Hızlı okuma yöntemlerini öğrenin

Hızlı okuma yöntemi ile kısa sürede çok daha fazla bilgi öğrenebilirsiniz. Buda sizi bir çok kişden daha fazla bilgili ve zeki yapar.IQ nuzu arttırır beyin fonksiyonlarınız gelişir ve öğrendiklerinizi daha fazla akılda tutabilirsiniz.


Çok şey öğrenmeye çalışın

Öğrendiğiniz her yeni şey beyninizde yeni bir sinirsel bağlantı oluşturur. Araştrmalara göre zeki kişilerin bağlantıları normal insanlardan daha fazladır. Kısacası zeki kişi fazla bağlantısı olan kişidir. Beynimizi ne kadar fazla girift komplike uyarana maruz bırakabilirsek, IQ seviyemizide okadar çok artırabiliriz. Örneğin IQ Testi yaptırarak zeka puanınızı öğrenebilirsiniz.


Sık sık mola verin

Genellikle beynimiz başta ve sonra okuduklarımızı hatırlar ve arada kalanları daha çabuk unutmaya meğillidir. Bu yüzden mola sayımızı sıklaştırarak bu kaybı minimum düzeye indirebiliriz. 30 dakika bunun için ideal bir süredir. Her 30 dakikalık çalışmanızın ardından kısa bir mola verebilirsiniz.


Kahvaltınızı sağlam yapın

Uzmanlar sağlam ve verimli bir kahvaltının problem çözme konsantrasyon zihinsel performansınızı ruhsal durumunuzu olumlu olarak etkilediğini ıspatlamış durumdalar. Sabah saatleri vücudun glikoz depolama zamanıdır. Glikoz ise beynimizin öncelikli enerji kaynağıdır. Ayrıca kahvaltı fiziksel olarak da bize olumlu etki eder.Lütfen kahvaltınızı hızlı yada aparatifler ile geçirmeyin.

Duygusal zekanızı geliştirin

Bugüne kadar insanlar genel olarak matematiksel ve sözel zeka gelişimiz üzerine pek çok araştırma ve çaba içine girmişti. Fakat artık bunun dışında insanlarla iletişim kurma ,duygu ve düşüncelerde başarıyı etkileyen ana faktörler olarak kabul edilmeye başlanmış ve EQ denilen yani duygusal zeka üzerine de eğilmeye yoğunlaşmışlardır.


Egzersiz Yapın

Uzmanlara göre kalp atışlarınızın hızlanması zeka düzeyinizi arttırıyor kendinizi daha iyi hissettiriyor ve hafıza kaybınızı önlüyor. Plates aerobik yoga gibi egzersiz hareketlerinin beyin performansınızın en üst düzeye çıkmasına yardımcı olduğu bu gün bilimsel olarak da ıspatlanmış durumdadır.


Antioksidan yükleyin

Antioksidan beyin ve bütün vucut hücrelerinizi koruma altına alır. Bunun için bol bol antioksidan içeren gıdalar tüketmeniz faydalıdır.Antioksidan açısından zengin besinler şöyledir; Domates ,brokoli ,böğürtlen ,sarımsak,ıspanak,kırmızı üzüm,çay,havuç,soya,frambuaz,ahududu.


Bütün duygularınızı kullanın

Uzmanlara göre iki duygu birden kullandığımızda beynimiz daha iyi öğreniyor. Zaten öğrenme işlemi uygulama olduğunda çok daha kalıcı ve hızlı olur. Örnek olarak çocuğuna esnek kelimesini anlatırken eline bir lastik vererek ondan çekip uzatmasını isterseniz çocuk bunu yaparak hem görsel hem dokunsal hemde işitsel olarak bunu ok daha etkili ve kalıcı olarak öğren
Paylaş

ömer faruk yılmaz

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder