Beynimizin Biz Farkında Olmadan Bize Oynadığı Oyunlar


Zihin.
Muhteşem bir köle; acımasız bir efendi.

Son dönemlerde insan beyni ile ilgili bir çok araştırma yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir ama hala beynin  gizemi tam olarak çözülememiştir.İnsanoğlu beyninin sadece % 10'luk bir kapasitesini kullanabilmektedir.Bu bana pek mantıklı gelmiyor. Niye tamamını kullanamıyoruz  ki ?

Yazının başlığından da anlıyacağınız gibi beynimiz bize günlük hayatta bir çok ilizyon ve göz yanılmasıyla bizi kandırmaktadır.Öncelikle herkezin şunu bilmesi gerekir gözümüzün bir nesneyi görebilmesi için ışığa ihtiyacı vardır.

Dejavu: olayını muhakkak hepiniz duymuşsunuzdur biyerlerden. Dejavu şuan da yaşadığınız olayı sanki daha önceden tekrar yaşamış ve görmüş gibi olan histir. Bazı pisikologlara göre bu durumu rüyanızda daha önce yaşayıp gördüğümüz için bu hisse kapıldığımızı söylemektedirler.

 Presque Vu: tam olarak manası  ‘dilimin ucunda’ dır ve bir durumu veya olayı yaşayacağınız hissine kapılmaktır.Bu durum her insanda görülmektedir ve beynimizin bize hemen hemen hergün oynadığı bir oyundur.




Aşagıdaki örneklere dikkatli bir şekilde bakın ve anlamaya çalışın.

TREN HANGİ YÖNDE HAREKET ETMEKTEDİR ?                  

tren





PEKİ BU RESİM SİZE NE ÇAĞRIŞTIRIYOR.

çaydanlık

ÇOK ŞAŞIRACAKSINIZ.
ilizyon

SİZCE BU ŞEKİL ÜÇGEN Mİ DEĞİL Mİ ?


ÜÇGEN



Düşüncelerinizi yorum olarak belirtmeyi unutmayın. Düşünceleriniz bizim için değerli.





Paylaş

ömer faruk yılmaz

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 yorum:

  1. Bu tür konular her zaman ilgimi çekmiştir. Beynimiz bizimle hep oyun oynuyor:)

    YanıtlaSil
  2. güzel bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Benin %100 ü kullanmakla ilgili bir film var adı Lucy. Filmden anlaşılacağı gibi bu teori üzerine uzun zamandır araştırmalar yapılmakta. Belli bir yüzdeye kadar neler olacağı biliniyor ama ya sonrası? Neden kullanamıyoruz demişsin, bence kullanmayı bilmediğimiz içindir. Örneğin; matematikte hiç iyi olmamışımdır. Sebebi öğrenemediğim den değil, öğrenmek istemediğimden. Bu bir çok insan da farklı bilinç altı komutlarımızla hareket eden beynin işletim sistemi gibi bir şey. Sen farkında bile olmadan isteyip istemediğine karar veriyorsun, bedendeki en büyük hücresel elektrik akımlarıyla dolu olan bölge yani beyin geri kalan her hücrene komut veriyor. Sonrada ´´ama ben yapamıyorum yeteneğim yok`` deyip işin içinden çıkıyorsun. Beden öyle bir mekanizma ki siz sadece Beyin bölümüne takılıp kalmışsanız eğer elbette % oranını aşmanız mümkün değil. Yani en azından ben böyle düşünüyorum.(Her şey sicimlerden oluşuyorsa...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumun için teşekkür ederim :) lucy filmini izlemiştim daha önce, filmin başrolünde scarlet johnsen oynuyor.Gayet güzel bir film herkezin izlemesini tavsiye ederim.

      Doğaya bakarsanız ağaçlar bile potansiyeline yani %100'üne ulaşıyor sürekli büyüyor ve uzuyor ama insanoğlu potansiyelinin altında kalıyor ve potansiyeline ulaşamadan ölüyor.Büyümekten kastım insanın beynini,kişiliğini geliştirmesi kendi özünü keşfetmesi.

      Sil
  4. O bilemi oyun oynuyor yaa,kaleyi içten içe fethedior demekki :) bide bisi sorcaktim bloglar.gen e üyeymissiniz.Memnunmusunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok faydalı değil ama sen dene belki hoşuna gidebilir.

      Sil
    2. Bizzat icinde olupta begenmedim.Yazılarimizi bizden önce yayınlıyor farkindamisin.bizde kopya icerik hazirlamis oluyoruz :) ve üyelikten cikman imkansiz :)

      Sil
    3. bunu bilmiyordum sen peki ne yaptın

      Sil
    4. Yapcak pek birsy yok.cnkü muhatap bulamiyorsun.Google sikayet ettim oda etkisiz oldu.Bende en son verdim veristirdim blogumda :) ama hic bi ise yaramadi tabi.

      Sil
  5. güzel bir blog ve cok ilgimi ceken bir konu uzun bir süre önce benzer bir paylaşımım olmuştu emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. galiba dejavunun birçok çeşidi varmış bu arada yazı da süper olmuş :))))

    YanıtlaSil