İyi Bir Eğitimin Çocuğunuza kazandırabilecekleri.

1. Özgüven: 

özgüven
Tabii bu özgüven öyle zannedildiği gibi “her şeyi ben bilirim”, “ben en iyiyim,benden daha iyisi yok ” şeklinde gelişen tehlikeli türden bir ego patlaması değil. Zaten o tür bir davranış şekli  takdir edersiniz ki özgüven de değil.

2. Duyarlılık:

duyarlılık
Güçlü bir eğitim çocuğunuza kazandırdığınız temel insani değerleri pekiştirir. Farkındalığını “Ay canım çok üzüldüm ya!” cümlesinden bir adım öteye taşır.
Topluma daha faydalı bir birey olarak karşınıza çıkar.

3. Merak:
MERAK

Güçlü bir eğitim ve öğretim  çocuğunuzun öğrenme arzusunu  harekete geçirir. Doğadan, dünyadan, bilimden, sanattan,tarihten hayatın gerçeklerinden haberdar olmak ister.

4. Hayal gücü: 

hayal
Güçlü bir eğitim ve öğretim çocuğunuzun hayal dünyasını geliştirir ve hayallerinin gerçekleşebilmesi için ona yol gösterir.

5. Saygı:

SAYGI

Güçlü bir eğitim ve  öğretim çocuğunuza korku ile saygı arasındaki farkı en önemlisi de farklılıklara saygıyı öğretir.

6. Sevgi:

SEVGİ

İnsanları, hayvanları ve doğayı sevmek önce evde başlar sonra okuldaki eğitimle güçlenir.sevgi çocuklarda gelişim için çok önemli bir faktördür.

7. Empati:

EMPATİ
Karşıdakinin duygularını hissetmek, düşüncelerini anlayabilme, kısacası kendini bir başkasının yerine koyabilmeyi öğrenme becerisi ancak güçlü bir eğitim ile kazanılabilir.

8. Sağduyu:
Sağduyu

Günlük yaşamın  belirlemiş olduğu , duyular ve karar verme yeteneklerinin doğru yargılarla birleşerek gelişmesi, çocukların en çok vakit geçirdikleri yer olan okulda ve daha sonra aile bireylerinde kazanılmaktadır.

9. Network:

NETWORK

Gelecekteki  iş ve sosyal ilişkileri için bir temel oluşturmaktadır.

10. Başarı: 
BAŞARI

Tabii ki tüm bunlar beraberinde başarıyı getiriyor. Hem toplumsal hem ailevi hem de benliği açısından tüm bu özellikleri görerek yetişen bireyler, kendi başarılarını da yanında getirmiş oluyorlar.Bunların hepsini başarmanın tek yolu tabiki iyi bir eğitimden geçmektedir.













Paylaş

ömer faruk yılmaz

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 yorum:

  1. Yazı da görseller de çok güzel.

    İyi bir eğitim. İçinden çıkılamayan mesele :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Görseller yazıyla çok güzel örtüşmüş. İyi bir eğitim için evet bunlar çok gerekli. Eğitim deyince aklımıza ilk gelen okul oluyor ama ilk eğitim ailede başlar ve yukarıda yazdığınız maddeleri daha küçük yaşlarından itibaren çocuklarımıza aşılamaya çalışıyoruz. Umarım bu konuda başarılı oluruz. Gönlümüze göre çocuklar yetiştirebiliriz.
    Haa bu arada kahve içmeye bana da beklerim, kahvemizi yudumlayıp çocuk eğitiminden, kitaplardan bahsederiz...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil